ЕДНО СЪВРЕМЕННО ЧУДО

ФИРМЕНИЯТ БЛОГ

И най- малката, най- незначителната фирма има вече фирмен блог или сайт. Само дето 98 % от тези блогове и сайтове изобщо не функционират, т. е. те не носят НИКАКВИ ПЕЧАЛБИ на собствениците. На какво ли се дължи това? Най- вече на простотия, на некомпетентност.

Маркетингът е научна дисциплина, която поставя ред неотменни, задължителни изисквания. Този, който не се съобразява с тях, се проваля с гръм и трясък. Ще изброя някои от тези правила с надеждата, че ще помогна на някои „всезнаещи” мениджъри.

1. Наложете вашата марка; създайте си имидж

Като се полагат системни усилия за развитието на фирмен блог, при това по начин, който добавя стойност в живота на читателите на блога в дългосрочен период, това може да има значителен ефект върху начина, по който хората възприемат фирмата.

Много блогъри изградиха за себе си репутацията на експерти в своята сфера с помощта на блоговете си и аз не виждам защо това да не може да се приложи в малкия бизнес, ако той наистина иска да се наложи като новатор в своя бранш.

Системното поддържане на блог в дългосрочен период може да подпомогне в значителна степен изграждането на една марка. Той може да изгради и имиджа на фирмата.

2. Дайте на своя бизнес и на служителите си възможността да се изразяват

Това, което ме привлича в блоговете е, че те са медиум, който разпространява посланията на хората, които поддържат тези блогове.

Преди да започна да блогвам, моето влияние се свеждаше само до приятелите ми, професионалните ми контакти и членовете на семейството ми. С помощта на един блог, посланията се предават в много по-голяма степен, за да се стигне до деня, в който стотици хиляди хора влизат в контакт с нещо, което съм казал или написал.

За една фирма, това, не ще и дума, е нещо ценно, а за една малка фирма пък е направо безценно!

3. Разширете маркетинга си извън своя локален регион

Много малки фирми се опитват да разширят присъствието си извън локалния си географски регион. Докато за някои малки фирми фокусът в географските им операции е важен, за много други фирми съществуват възможности да се изгради клиентска база на национална основа, и дори на международна.

Блоговете не познават граници и могат да стартират комуникацията с потенциални международни клиенти и партньори.

4. Създайте лоялност и комуникация с клиентите

Някои фирми отчитат по-висок трафик към своите фирмени блогове, отколкото към официалните си уеб сайтове. Няма нищо чудно в това, тъй като стандартната фирмена уеб страница е статична и няма особена причина тя да бъде посетена повече от веднъж.

Блогът, по своята природа, привлича хората отново и отново към себе си. Той е също така едно интерактивно място, в което читателите не само откриват информация, но и имат възможност да общуват със създателя на блога.

Това може и да плаши някои, но аз мисля, че е добра възможност за фирмите, тъй като всяко посещение на блога, всеки оставен коментар подсилват стойността на марката.

5. Създайте доверие и изградете взаимоотношения

Блоговете са подходящи за изграждането на взаимоотношения. Тези взаимоотношения създават доверие. Доверието продава стоката, а не цената и качеството!

6. Конкурирайте се в търсачките

След като се развият и утвърдят, блоговете започват да се класират добре и в търсачките, а това позволява на малките фирми да се конкурират с по-големите играчи в бранша, като привличат трафик от Google и Yahoo.

7. Правете пазарни проучвания

Едно от нещата, които особено много харесвам в блоговете, е мълниеносната обратна връзка, която е една чудесна възможност за правене на проучвания и колективно учене.

Не става дума за това да питаме читателите си, какво би ги убедило да си купят продукта ни, но с течение на времето се създават взаимоотношения, които ни улесняват да създадем по-добри стоки и услуги.

8. Правете PR с ниски разходи

Връзките с обществеността са важни за всяка фирма, била тя малка или голяма, но за много собственици на малки фирми е трудно да намерят нужния бюджет, за да ангажират PR експерти или дори да назначат PR мениджър.

Един фирмен блог позволява ниски разходи при изпращане на важните фирмени послания към обществото. Блоговете могат да бъдат ефективен инструмент за управление на проблем или криза, която касае фирмите, но те са и чудесен способ за анонсиране на новини относно нови продукти или фирмени постижения.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.LudiPari.com

Advertisements

0 Responses to “ЕДНО СЪВРЕМЕННО ЧУДО”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s





%d bloggers like this: