ЗРЕЛИЩЕН МАРКЕТИНГ

PUBLICITY STUNTS ИЛИ… ТАРИКАТСКАТА РЕКЛАМА

От край време се знае, че публиката иска зрелища. Тя направо мре за тях. Много издатели на жълти вестници от това се и прехранват. Жаждата на тълпата за зрелища се използва понякога доста умело и от експертите по маркетинг, реклама и PR.

Има различни рекламни стратегии, но аз лично съм нарекъл тази, която много често използват и най- големите звезди на шоу- бизнеса, системата “Ролинг Стоунс”. За какво иде реч?

На времето „Бийтълс” взеха сериозна преднина пред „Стоунс”. Рекламният екип на „Камъните” сериозно се замисли и изнамери стратегия, която много бързо ги изравни с ливърпулската четворка. Ето в какво се състоеше тя…

В съвременния маркетинг с особена сила важи правилото „Бъди оригинален, бъди уникален!”

Екипът от рекламни специалисти, нает от „Стоунс”, набързо трансформира това златно правило в нещо, което на пръв поглед изглеждаше чудовищно. „Камъните” възприеха една линия на поведение, която се ръководеше от правилото „Бъди скандален, бъди отвратителен!”.

В известен смисъл те се оказаха пъртинари, тъй като в съвременния маркетинг съществува схващането, че ако не скандализираш някого с рекламите си, ти си на погрешен път.

Как реализираха „Ролинг Стоунс” тази рекламна стратегия на практика?… Ето как…

Момчетата се събираха в предварително набелязана и резервирана от тях хотелска стая. Оттам Мик Джагър звънеше на Скотланд Ярд и се представяше на ченгетата като възмутен гост на хотела. Съобщаваше им, че ония гамени от „Стоунс” са в съседната стая и се друсат много яко. Освен това пият, а са наели и курви…

След това Мик затваряше и се обаждаше на всички вестници, радиостанции и телевизии, като им се оплакваше вече от свое име, че някакви ченгета го тормозят и всеки момент ще го арестуват в хотел „Едикойси”. Журналистите начаса хукваха към въпросния хотел, за да отразят тази сензация. Получаваше се нещо наистина фантастично- ченгетата дърпаха и влачеха музикантите, а подготвените журналисти снимаха всичко това. На другия ден ВСИЧКИ британски медии отразяваха този СКАНДАЛ.

Щура работа, нали?! Феноменална реклама и то напълно безплатна! По- късно Чарлз Буковски и Хауърд Стърн използваха същия тарикатски метод, за да станат световни знаменитости. Използваше го и Парис Хилтън, ама… Древните са го казали: „Всичко с мярка”.

Трябва да призная, че и аз рекламирах моите сайтове

www.Pisaneto.com

www.LudiPari.com

www.SuperAstro.net

www.Otslabni.net

с подобни методи. Както онлайн, така и офлайн.

Офлайн рекламата ми почиваше почти винаги на този тарикатски метод. Давах скандални интервюта във вестниците, които предизвикваха възмущение, а оттам и широк отзвук в други издания. В маркетинга този похват е известен под наименованието Publicity Stunt. Да, пак ще си призная: ползвах се от тези методи и в крайна сметка те ми донесоха невероятен успех. Днес всичките ми сайтове са на първа страница в Google, а това, разбира се, ми носи изключително качествен трафик и невероятни печалби!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.LudiPari.com

Advertisements

0 Responses to “ЗРЕЛИЩЕН МАРКЕТИНГ”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s





%d bloggers like this: