ТАЗИ МОДНА МАНИЯ, НАРЕЧЕНА ПИ АР

ПИ АР, ТА ПИ АР!

Куцо, кьораво и сакато се е юрнало да прави Пи Ар. И най- интересното е това, че повечето хора изобщо не знаят какво означава това понятие…

Най- точната дефиниция за Пи Ар е тази: „Безплатна популяризация на стоки, личности и услуги чрез прес-съобщения или поместени в медиите материали.”

Смята се, че тази дейност носи десет пъти по-големи дивиденти от платените реклами. Защото читателите си въобразяват, че материалите, които четат в пресата, са дело на „неутрален наблюдател”.

Нека да предположим, че сте се вслушали в експертите и сте отделили 50 % от рекламния си бюджет за Пи Ар, а останалите 50 % – за традиционни рекламни техники.

Сега вече сте готови за конкретни действия. Готови сте всъщност да наемете Пи Ар-агенция, която да повиши рейтинга на вашата фирма, представяйки я на цялата нация. Но откъде и как можете да разберете на коя агенция да се доверите?…

Запознайте се с десет критерии, които трябва да ви ръководят при вашия избор:

1) Специализирана ли е агенцията в определена област?

Почти всички агенции са тясно специализирани. По-добри резултати ще имате, ако изберете агенция профилирана във вашата област.

2) Кой ще работи с вас?

Не можете да очаквате от собственика или управителя на една агенция да се заеме лично с вашите дела. Добре е обаче, ако за вас работи служител, който вече е обслужвал подобни случаи и има съответните контакти.

3) Умеят ли вашите агенти да пишат?

Звучи нелепо, но е от първостепенна важност! Хората, които ще популяризират вас и вашата фирма, трябва да умеят да пишат. Защото Пи Ар означава преди всичко писане, дарбата да се изразяваш добре в писмена форма. Уверете се, че „вашите хора” умеят да пишат – изискайте от тях по-раншни техни публикации, запознайте се с техните успешни кампании.

4) Какви са рекламните възможности на агенцията?

Да рекламираш и да пишеш са две различни неща. Проверете дали в избраната от вас агенция едни и същи хора вършат и двете неща едновременно. Нужна е все пак тясна специализация. Защото репортерите ще задават на рекламиста въпроси и той ще трябва да им отговаря. Ако не е в час, работата става много, много съмнителна.

Казано другояче, тези, които ще убеждават медиите да публикуват статии за вас, трябва да са добре „подковани” във вашата област. Онези, които ще пишат тези статии, трябва да имат добри публицистични умения.

5) Дали няма да се изгубите в тълпата?

Проверете колко клиенти има избраната от вас агенция. Ако изберете голяма агенция, могат да минат седмици, докато техните усилия дадат резултат.

Ако изберете по-малка организация, тя може да ви отделя ежедневно внимание.

6) Да се обвържете ли с тримесечен договор?

Много PR- фирми натрапват дългосрочни договори. Не правете тази грешка! Изисквайте едномесечни договори. Поне в началото. Защото междувременно могат да възникнат други, по-добри възможности за популяризация на вашата фирма.

7) Колко ще струва целият масраф?

Знам, че големите агенции взимат до 10 000 лв. на месец. Имайте тази цифра като ориентир. Осведомете се освен това за промоционални оферти, отстъпки и пр.

8) Какво ще получите?

Трябва да знаете, че нито една агенция не гарантира положителни резултати. С изключение на моята фирма. Можете да видите гаранциите в моя сайт

www.LudiPari.com

Въпреки това ви препоръчвам да се запознаете с предходни кампании на агенцията, която сте избрали. Разгледайте техните материали, прочетете техните публикации. Обърнете внимание и на това: в какви издания са се появили техните материали. Ако са отпечатани в многотиражки с тираж под 30 000 екземпляра, това е нещо като предупреждение, като сигнал за вас. Не се захващайте с такива измекяри!

9) Обръщат ли ви достатъчно внимание?

Пи Ар кампанията е колективно дело. Ако вашите агенти не се срещат с вас, не разговарят с вас и правят каквото им хрумне, бийте им шута!

10) Запознайте се с други клиенти на агенцията?

Изисквайте на всяка цена препоръчителни писма. След това се свържете с фирмите, които са били обслужвани от тази агенция. Разберете от тях дали са доволни от услугите им.

Макар че няма съвсем сигурен метод за подбор на правилната, най-добрата агенция, горните указания ще ви помогнат да се предпазите от фатални грешки.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.LudiPari.com

Advertisements

0 Responses to “ТАЗИ МОДНА МАНИЯ, НАРЕЧЕНА ПИ АР”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s





%d bloggers like this: