ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЕЛЕМЕНТ НА СЪВРЕМЕННИЯ МАРКЕТИНГ

БИЗНЕС БЛОГЪТ: НОВИ ПРАВИЛА, НОВА СТРАТЕГИЯ

Казано е: “Tempora mutantur!”, т. е. времената се менят. Особено бързо става това в Интернет, където промените възникват едва ли не катадневно. Най- неочаквано се налагат нови правила и всеки Интернет бизнесмен, който не се съобразява с тях е обречен на провал.

Нека да се спрем на този сравнително нов феномен, наречен „блог”. Тук първоначалните правила вече изобщо не важат! Особено що се касае до така наречените бизнес блогове. От инфантилни „дневници” те се превърнаха в мощен инструмент на маркетинга.

В наши дни светът се придвижва към Интернет. Не, светът ВЕЧЕ СЕ НАСТАНИ в Интернет! И този свят ТРЯБВА да научи новите правила, създадени от новото чудо, наречено web 2.0. Очевадно е, че бизнесът, който до 2020 година ще се движи изцяло в Интернет, ще се рекламира изцяло в и чрез Мрежата. Но нека най- напред да изясним едно основно понятие…

Какво представлява бизнес блогът?

Най- напред ми се иска да изясня нещо много важно. Бизнес блогът не бива да се обърква с проблога. Проблогът се създава за да осигурява трафик. В него се поместват реклами, афилиирани линкове, платени публикации и пр. Проблогерът живее от постъпленията на неговия блог. А не от бизнеса, за който иде реч в професионалния бизнес блог.

Бизнес блогът не бива да се обърква и с корпоративния блог, който в най- общи линии представлява следното:
“Корпоративния блог е един уеблог, който се публикува и използва от дадена организация за постигането на определени цели.”
Бизнес блогът не се създава само от фирми и корпорации. Той може да се създаде и използва от всеки, който се занимава с Интернет бизнес. Бизнес блогът е лична собственост на бизнесмена и представлява един великолепен инструмент на маркетинга. В много случаи бизнес блогът е ЕДИНСТВЕНИЯТ, ОСНОВНИЯТ ИНСТРУМЕНТ на маркетинга.

Какви са разликите между бизнес блога и корпоративния блог?

Най- съществената разлика е тази: бизнес блогът е личен блог, който се занимава с една компания, бизнес или дейност. Той се управлява лично от собственика на компанията.
Корпоративният блог пък поставя на предна линия една корпорация. Тук отделната личност напълно се размива. Много често корпорациите наемат блогъри, които списват корпоративния блог, но тяхната личност остава напълно неизвестна. Да, публикациите са подписани, но те са подчинени изцяло на интересите на корпорацията.

Бизнес блогът е едно от оръжията, с които бизнесменът влиза в битката с конкуренцията. Ако само един от вашите конкуренти има блог, който се занимава с вашето поле на дейност, вие съвсем определено имате ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ! Изходът е само един: създайте час по- скоро вашия бизнес блог! Защото в противен случай потенциалните клиенти ще чуват САМО гласа на вашия конкурент.

Какви са старите и новите правила?

Старите правила на блогването се въртят около такива смешни понятия като трафик, линкове, коментари, page rank, Technorati ranks… Всичко това са ИНФАНТИЛНИ ДЕТИНЩИНИ!

Сега обаче нещата изглеждат много по- различно. Сега трябва да създавате впечатлението, че вие и вашата фирма сте най- големите специалисти в дадена област.
Сега трябва да изтъквате вашите преимущества, вашето превъзходство на конкуренцията
Сега трябва да създавате нови категории в съзнанието на потенциалните клиенти. Категории, които те трябва да свързват с вашето име. Кой е царят на шоколада в България? Станчо Колев! Кой прави най- добрия хляб в България? „Нилана”! Кой е най- добрият български астролог? Апостол Апостолов!
Сега всичко се свежда до създаването на работеща маркетингова стратегия!

Нека сега да видим как се развиваше и променяше с времето тази маркетингова стратегия…

Старите правила на бизнес блога

Тъй като първите блогове бяха наистина нещо като дневници, за тях важаха правилата на дневника:

• Поствай често.
• Постовете трябва да са кратки.
• Линкове, линкове, линкове! Особено тогава, когато няма какво да кажеш.
• Поощрявай коментарите!

Всичко това е глупаво! Ето защо:

• Честите постове водеха задължително до слабо съдържание, до графомания.
• Честите постове създават скука и досада. Това води до загуба на абонати. Защото в наши дни никой няма достатъчно време, за да чете глуповати, безсмислени публикации.
• Честите постове след време те изтощават и изцеждат.
• Честите постове те изхвърлят от блогосферата, защото истинският бизнесмен е под пара и няма времето (а и силите) да движи бизнеса си и да поства катадневно.
• Честите постове довеждат в крайна сметка до едно: ти вече не пишеш за себе си и своя бизнес, а коментираш чуждия бизнес, като по този начин индиректно го популяризираш.
• Честите постове лишават написаното от дълбочина. Лека полека започваш да мислиш бързо и лековато. По този начин целият ти бизнес блог „олеква”.

Напоследък все повече се налага мнението, че сериозният бизнесмен трябва да поства един път В МЕСЕЦА!

Каква е в крайна сметка разликата между масовия блог и бизнес блога? Разликата може да се обобщи в една единствена дума: СТРАТЕГИЯ!

Всичко, което публикуваш в твоя бизнес блог, трябва да е в унисон с твоята маркетингова стратегия! И не забравяйте: стратегия е всичко онова, което изтъква твоята уникалност!

Стратегията е начин да намериш най- точния изказ и да го предоставяш непрекъснато на твоите потенциални купувачи. Твоят блог трябва да бъде част от цялостната ти стратегия.

Всеки пост трябва да демонстрира твоето превъзходство на конкуренцията. Всеки пост трябва да обяснява на читателя защо ти си най- добрият. Всеки пост трябва да демонстрира твоите знания и умения. Всеки пост трябва да убеждава потенциалния клиент, че ти си неговият най- добър избор. Ще повторя: твоята стратегия е твоята уникалност, а твоят бизнес блог трябва да доказва тази уникалност с всеки отделен пост!

Забравете за трафика, Pagе rank и пр. Това са детинщини. Съсредоточете се върху вашето послание- то ще оставя отново и отново неизличими следи в съзнанието на читателите ви. Съсредоточете се върху таргетирания читател! Лека- полека той ще се превърне в твой „проповедник” и ще популяризира все повече и повече твоя бизнес.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

www.LudiPari.com

Advertisements

0 Responses to “ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЕЛЕМЕНТ НА СЪВРЕМЕННИЯ МАРКЕТИНГ”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s





%d bloggers like this: